Archy on Teched Europe (Dutch)

02 juli 2005

Interview met Steve Cook over DSL's

Omdat ik nogal wat vraagtekens heb bij het inrichten van DSL's en hoe dat ingrijpt op het proces van software ontwikkelen, wat ga je bijvoorbeeld een organisatie adviseren om eerst te doen. Eerst je DSL op orde stellen (hoe?) en dan pas Team System introduceren op basis van die DSL, of moet je het juist andersom aanpakken: eerst leren TeamSystemen met wat er nu is aan DSL's en vooral het proces onder de knie krijgen en dan gaan professionaliseren met je eigen DSL's? Het boek van Jack Greenfield dat ik nog steeds beschouw als de refentie, doet hierover wonderbaarlijk ook geen duidelijke uitspraak over. Redenen genoeg dus om Steve Cook die volgende week ook in Amsterdam is, hierover 's uitgebreid te bevragen. Zoals jullie wellicht weten is Steve Cook een van de architecten van de DSL's en zou dus hierover ook het een en ander moeten weten. Ik heb de stoute schoenen aangedaan, hem een mail gestuurd en gevraagd om een interview. A.s. dinsdag gaan we lunchen. Omdat ik ook al een partner meeneem, lijkt het niet handig nog meer mensen aan te haken, maar als je specifieke vragen hebt voor Steve en je wilt dat ik ze meeneem dan zie ik die graag tegemoet.