Archy on Teched Europe (Dutch)

07 juli 2005

Nog een keynote die (niet) inspireerde

Sander Gertz vat de keynote van David Vaskevitch goed samen (see here), maar toch ook nog een paar tekortkomingen van mijn kant.

Het verhaal begon eigenlijk best wel goed, inspirerend en veelbelovend eigenlijk ook wel. Eerst even terug, maar liefst 50 jaar, en dan de quote van Steve Balmer van vorig jaar nog even herhalen (zie ook mijn blog entry van ###). Toen begon het voor mij helaas weg te vervagen. De komende 10 jaar? Vijf dromen? Ik heb er wel 10 per dag, vooral tijdens een event als de Teched. Wie zit er dan niet vol met al die nieuwe mogelijkheden die we nog moeten uitwerken, waar we van gekkigheid niet meer weten wie dat ook al weer wanneer gezegd had en in welke context. Dromen dromen, mogelijkheden en maandag weer op kantoor komen en verbaasd aangekeken worden door je collega's dat het wellicht heel interessant is geweest, maar nu weer terug op aarde a.u.b. Maar goed, David noemde 5 dromen, hoge droomkunde dromen, want tenminste 1 had ook nog subdromen (heb je die ook wel 's, heel erg verhelderend ...).
Als het inderdaad zo is dat onze dromen gaan leiden tot het vervagen of zelfs verdwijnen van het mens-mens contact, omdat we geen geld meer aan de balie willen pinnen, niet meer met dat aardige meisje in de boekwinkel willen praten over dat goede boek dat je samen zoekt in de nissen van de winkel (wie wil dat niet), alleen nog met enterprises willen lunchen waar nog maar 17.041 - 17.000 = 41 medewerkers in dienst zijn, dan stap ik vandaag nog uit deze branch en wordt, ja wat eigenlijk, ... Dat heeft David een beetje verzuimd, wat is onze toekomst eigenlijk in die "new world of work".

Morgen mag ik ook bij het interview met David zitten. Ik heb al een paar aardige vragen voor hem klaar liggen. To be continued.